V. Joga, Wairagja, Tapasja, Miłość

Pytanie: Czy Joga służy utrzymaniu ciała w pełni zdrowia i witalności?
Odpowiedź: Zgadza się. Powstrzymuje to choroby. O ile uprzedmiotowienie własnego ciała jest trudne, o tyle jest bardzo skuteczne w stosunku do innych. Owoce i mleko są najlepszym pożywieniem dla Joginów.

Pytanie: Czy osiągnięcie błogości jest zsynchronizowane z osiągnięciem Wairagji?
Odpowiedź: Pierwszy krok w Wairagji jest bardzo bolesny. Kiedy zostanie udoskonalona, daje najwyższą błogość.

Pytanie: Czym jest Tapasjā?
Odpowiedź: Tapasya jest potrójna – ciała, mowy i umysłu. Pierwszą jest służba innym; drugą prawdomówność; a trzecią kontrola i koncentracja.

Pytanie: Dlaczego nie widzimy, że ta sama świadomość przenika zarówno mrówkę, jak i doskonałego mędrca?
Odpowiedź: Uświadomienie sobie jedności tej manifestacji jest tylko kwestią czasu.

Pytanie: Czy możliwe jest nauczanie bez osiągnięcia doskonałości?
Odpowiedź: Nie. Niech Pan sprawi, że wszyscy uczniowie Sannjasini mojego Mistrza i mnie będą udoskonaleni, aby nadawali się do pracy misjonarskiej!

Pytanie: Czy boski majestat wyrażony w Uniwersalnej Formie Śri Kryszny w Gicie jest lepszy od wyrazu miłości bez innych atrybutów, ucieleśnionej na przykład w postaci Śri Kryszny w Jego związku z Gopi
Odpowiedź: Uczucie miłości, pozbawione idei boskości, w stosunku do osoby kochanej, z pewnością jest gorsze od wyrazu boskiego majestatu. Gdyby tak nie było, wszyscy miłujący ciało uzyskaliby wolność.