Wszystko w przyrodzie działa zgodnie z prawem. Nic nie jest wyjątkiem. Umysł, podobnie jak wszystko w naturze zewnętrznej, jest rządzony i kontrolowany przez prawo.
Wewnętrzna i zewnętrzna natura, umysł i materia, istnieją w czasie i przestrzeni i są związane prawem przyczynowości.
Wolność umysłu jest złudzeniem. Jak umysł może być wolny, skoro jest kontrolowany i związany przez prawo?
Prawo Karmy jest prawem przyczynowości.
Musimy stać się wolni. Jesteśmy wolni; zadaniem jest to wiedzieć. Musimy porzucić wszelkie niewolnictwo, wszelką niewolę jakiegokolwiek rodzaju. Musimy nie tylko porzucić naszą niewolę wobec ziemi i wszystkiego i wszystkich na ziemi, ale także wszelkich idei nieba i szczęścia.
Jesteśmy związani z ziemią pragnieniami, ale także z Bogiem, niebem i aniołami. Niewolnik jest niewolnikiem, czy to człowieka, Boga, czy aniołów.
Idea nieba musi przeminąć. Idea nieba po śmierci, gdzie dobrzy żyją w wiecznym szczęściu jest próżnym marzeniem pozbawionym cząstki znaczenia i sensu. Gdziekolwiek jest szczęście, kiedyś musi nastąpić nieszczęście. Gdziekolwiek jest przyjemność, tam musi być ból. To jest absolutnie pewne, każda akcja ma swoją reakcję.
Idea wolności jest jedyną prawdziwą ideą zbawienia – wolności od wszystkiego, od zmysłów, czy to od przyjemności, czy od bólu, od dobra i zła.
Co więcej, musimy być wolni od śmierci; a żeby być wolni od śmierci, musimy być wolni od życia. Życie jest jedynie snem o śmierci. Gdzie jest życie, tam będzie śmierć; więc odejdź od życia, jeśli chcesz pozbyć się śmierci.
Zawsze będziemy wolni, jeśli tylko w to uwierzymy, będziemy mieć tylko wystarczającą wiarę. Jesteś duszą, wolną i wieczną, zawsze wolną, zawsze błogosławioną. Miej wystarczająco dużo wiary, a za minutę będziesz wolny.
Wszystko w czasie, przestrzeni i przyczynowości jest powiązane. Dusza jest poza całym czasem, całą przestrzenią, wszelką przyczynowością. To, co jest związane, to natura, a nie dusza.
Dlatego głoś swoją wolność i bądź tym, czym jesteś – zawsze wolnym, zawsze błogosławionym.
Czas, przestrzeń i przyczynowość nazywamy Maja.