To, co odróżnia jedną rzecz od drugiej, to czas, przestrzeń i przyczynowość.
Różnicowanie polega na formie, a nie na treści. Możesz zniszczyć formę, a ona zniknie na zawsze; ale treść pozostaje ta sama. Nigdy nie można zniszczyć substancji.
Ewolucja zachodzi w naturze, a nie w duszy – ewolucja natury, przejawienie duszy.
Maja nie jest iluzją, jak się ją powszechnie interpretuje. Maja jest prawdziwa, choć nie jest prawdziwa. Jest realna w tym sensie, że stoi za nią Rzeczywiste i nadaje jej pozór rzeczywistości. To, co jest rzeczywiste w Maji, jest Rzeczywistością w Maji i poprzez Maję. Jednak Rzeczywistości nigdy nie widać; stąd to, co widziane, jest nierzeczywiste i nie ma prawdziwego, niezależnego istnienia samo w sobie, ale jego istnienie jest zależne od Rzeczywistego.
Maja jest zatem paradoksem – rzeczywistym, choć nie rzeczywistym, iluzją, a jednak nie iluzją.
Ten, kto zna Rzeczywiste, widzi w Maji nie iluzję, ale rzeczywistość. Ten, kto nie zna Rzeczywistego, widzi w Maji iluzję i uważa ją za realną.