Książka autorstwa Niśćala-Dāsa Muni na podstawie angielskiego tłumaczenia Lala Sreeram
Wstęp
Rozdział 1
Rozdział 2
Rozdział 3
Rozdział 4
Rozdział 5
Rozdział 6
Rozdział 7
Omówienie tematów Wićāra Sāgara na podstawie wykładów Swami Dayananda Saraswati oraz Swami Paramarthananda Saraswati z Arsha Vidya w opracowaniu Nikhil Ghandi ze strony Vedānta in Depth: http://www.vicharasagara.com/ Tłumaczenie za zgodą autora tekstu.
Słowniczek
Wṛtti-wjāpti i phala-wjāpti
Brahmana nie można objawić żadnym pojedynczym słowem
Sādhany antar-aṅga i bahir-aṅga dla brahma-dźñāna
Czy samo mahā-wākja może dać aparoksza-dźñāna?
Pozorna niemożność bandha-adhjāsa
Adhjāsa nie wymaga prawdziwego doświadczenia
Sāmānja-aṃśa-dźñāna oraz wiśesza-aṃśa-adźñāna brahmana
Brahman nie sprzeciwia się ajñāna
Adhjāsa nie wymaga podobieństwa
Adhjāsa nie wymaga pramāṇa-dosza
Khjāti-wāda
Anirwaćanīja-khjāti
Artha-adhjāsa i dźñāna-adhjāsa
Adhiszṭhāna w anirwaćanīja-khjāti
Pṛthak-adhiszṭhānatwa-paksza z anirwaćanīja-khjāti
Eka-adhiszṭhānatwa-paksza z anirwaćanīja-khjāti
Cały dźagat to adhjāsa
Czy dźñānin doświadcza wiszaja-ānanda?
’Cztery typy’ ćaitanja
Kto ma saṃsāra?
’Siedem stanów’ ćid-ābhāsa
Kto osiąga brahma-dźñāna
Czy ignorancja znajduje się w umyśle?
Czym jest dźñāna?
Środki wiedzy
Trzy cechy pramāṇa
W jaki sposób weda-śabda to pramāṇa?
Wiśeszaṇa kontra upādhi
Czym awatāra różni się od dźīwa
Mūla-awidjā i Tūla-awidjā
W jaki sposób nierzeczywiste mahā-wākja może dać prawdziwą moksza?
Czy adźñāna jest jednym czy wieloma?
Różnica między wiedzą a medytacją
Różnica w adhikāra dla brahma-dźñāna
Czy sen jest rzeczywisty czy nierzeczywisty?
Sen jest doświadczeniem nierzeczywistych obiektów sennych
Adhiszṭhāna snu
Wszechświat nie istnieje wewnątrz czasoprzestrzeni
Dlaczego czasoprzestrzeń wydaje się prawdziwa?
Dṛszṭi-sṛszṭi-wāda
Niemożliwość dualności
Karma jest przeciwieństwem brahma-dźñāna
Dṛḍha-dźñānin nie potrzebuje sādhana
Kto potrzebuje jakiej sādhana?
Dwa rodzaje wairāgja
Ānanda-ābhāsa
Śakti i lakszaṇā-wṛtti
Lakszaṇā-wṛtti w mahā-wākja
Jak należy rozumieć mahā-wākja
Awaćczeda, ābhāsa i pratibimba-wāda
Czy brahma-jñāna niszczy prārabdha?
Samādhi
Dźñānin nie ma nijama
Czy dźñānin ma pragnienie?
Śāstra
Która upāsana jest najlepsza?
Sześć liṅga tātparja
Arthawāda
Ćitta-śuddhi